Saturday, May 5, 2018

Tukar radio kereta...duit pedih..oh yeah~

Hari ini...sabtu 5 mei 18...gua gi kedai aksesori kereta, kerana gua nak tukar set radio stok kilang kat kereta gua ni...pasal gua nak yang ada skrin, leh touch sana sini, leh tgk movie..leh gps....dan gua gi pasang..dan jumlah semuanya campur dgn reverse camera, casing dan ada gak barang2 lain gua tukar..coz tak pernah tukar sejak beli...habis dalam RM1270...

satu benda agak cirit bila lu gi mana2 kedai aksesori, tak kisah la kedai aksesori utk moto ke, kereta ke, kasut, baju ke...awal2 nak buat sikit..last2 bertambah pasal lu rasa mmg patut tukar..gua tukar wiper sekali, coz tak pernah tukar wiper..dan gua perasan wiper asal kereta gua ni, dah cam harambe bile hujan..takleh nak buang air hujan dgn betul...satu lagi gua buat autolock kat kereta gua ni...senang sikit...tauke kedai macam biasala..sume dia suruh tukar..tapi gua xnak la...nanti duit kene tambah lagi..pengsan wooo..

so punye hebat punye rajin, awal2 dah sampai kat kedai tu, pasal gua tau bile nak pasang itu ini, mmg akan lambat..dalam 9.30am gua dah sampai depan kedai..tauke kedai baru bukak kedai n tgh sapu2 lagi..gua terus masuk, jadi customer pertama pulak..bila dah bincang itu ini, terus dia pasang...buat itu ini, last2 siap nak kul 12pm gak la, dgn dia buat, tu customer lain pun ada datang lagi..nak pasang tu pun ambik masa, dgn kamera reverse tu pun satu hal  kene buat wiring. so memang takes time le..



so inilah dia radio asal kereta gua yang stok kilang...yang biasa2 saja..


dan yang ini setelah tukar yang leh touch screen..kejadah ni adalah android, dah macam hp lu yang gune android tu la..ada playstore..so leh la lu install spotify, waze jadah sume ada, pasal benda ni leh guna wifi, so lu leh hotspot je wifi dari hp lu ke radio ini, gua dah try ..mmg cantik belaka...benda mahal la kot..best je bila dah guna...duit pun berterbangan...antara benda yang mmg sgt gua nak dari benda ni..adalah bluetooth..kete gua xde..so gua kena ada benda ni skang..memandangkan gua ni bz..dan kerja gua memerlukan hp di sana sini, so bluetooh is important to me..oh yeah..

kalau lu nampak tu, cermin retak, dah berzaman. tak tukar2...coz mmg saja xnak tukar dulu..nanti2 la....hahaha...punye haram mana time gua bawak kete kat highway tiba2 ada batu bata buat rumah tu terbang ke cermin kete gua..sungguh keharaman..

so itulah hasil lukisan hari ini..

berzaman tak update blog..gile malas...guahahhahahah!!!





No comments:

Post a Comment

komen komen komen...hohohohooh..